|
Airliners Passenger Cabins
Janhuba, Luboš ; Dvořák, Milan (referee) ; Šošovička, Róbert (advisor)
Modern air traffic creates difficult needs for all type of airliners. Because increasing market demand high capacity is necessary. Increase of passengers brings enhance of board organization, emergency provision and passenger service. Purpose of this work is to introduce summary of using board organization and basic requirements.
|
| |
| |
| |
|
Air Traffic Flows Analysis
Šimíček, Martin ; Chlebek, Jiří (referee) ; Kujal, Tomáš (advisor)
ŠIMÍČEK, M. Air Traffic Flows Analysis. Brno: Brno University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering, 2013. 84 s. Supervisor Ing. Tomáš Kujal, Ph.D. The diploma thesis discusses the factors that affect routing and transport performance in the air transport. Besides the characteristics of these factors the main objective of this thesis is to quantitatively evaluate their level of dependence on the traffic performance of air transport. This is done by using the linear regression analysis. Based on this analysis, mathematical models of dependence of these factors on traffic performance are developed. The thesis also verifies the accuracy of these models and tries to find out which of them are usable and which are not. Their accuracy is mainly dependent on the selected track and on the type of airline.
|
| |
| |
|
Air Traffic Simulation with HackRF One
Mikan, Lukáš ; Dvořák, Vojtěch (referee) ; Šťáva, Martin (advisor)
Práce se zabývá problematikou simulace letového provozu v kontextu multilateračního přehledového systému. Technika multilaterace počítá polohu letounu coby průsečík hyperboloidů na základě rozdílů v čase příchodu zpráv z palubního transpondéru na různé pozice přijímacích antén. Při nahrazení každé antény SDR modulem lze vzdušný provoz nasimulovat pomocí umělých ADS-B zpráv, které jsou ve správných časech přivedeny do jednotlivých anténních vstupů. V této práci je použito SDR HackRF One, jehož hardware i firmware byl modifikován pro dosažení úzce synchronizovaného vysílání z potenciálně libovolného počtu propojených HackRF jednotek. Zde popsané úpravy zajišťují shodný kmitočet i fázi vzorkovacího hodinového signálu na všech HackRF, stejně jako současné spuštění přenosu. Ve druhé části práce je představeno algoritmické řešení umožňující sestavit fiktivní vzdušný scénář s libovolným počtem letů i přijímacích antén. Výstupem je sada datových streamů vhodná pro vyslání skrz synchronizovaná HackRF. Každý stream odpovídá specifické poloze antény v krajině a obsahuje přesně načasované zprávy standardu ADS-B, zakódovány pulzně-poziční modulací a převedeny na IQ vzorky. Celý systém umožňuje testovat správnou funkci reálného multilateračního sledovače, jako je například produkt MSS od firmy ERA, a.s.
|
|
Evaluation design of civil airports effectivity indices
Novotný, Roman ; Janík, Radomír (referee) ; Veselý, Petr (advisor)
Introductory part of this thesis concludes the development of air traffic, division of airports in the Czech Republic according to the Ministry of Transport, according to the Law on Civil Aviation and according to the Coding of the airports (Requirement L 14). The aim was to realize theoretical definition and division of output and economic indicators. After that comes choice of appropriate airports from the European Union. The choice has been made on the basis of the number of check-in passengers at the airport in Prague-Ruzyně. Eight most suitable airports have been chosen from all twenty-seven member countries of the EU. The following step is comparative analysis of these chosen airports on the basis of specified output and economic indicators for the years 2005-2009. The year 2010 has not been included, because the chosen airports did not complete their annual reports, balances and statements of profit and loss. From these sources the values for calculation of individual indicators have been chosen. These indicators have been shown in charts, evaluated by means of graphs in Excel Programme and further they have been characterized in words. The aim of the thesis was also the evaluation and comparison of output and economic indicators of effectiveness and after evaluation, proposal of methods of evaluations has followed.
|
|
Air Traffic Simulation with HackRF One
Mikan, Lukáš ; Dvořák, Vojtěch (referee) ; Šťáva, Martin (advisor)
Práce se zabývá problematikou simulace letového provozu v kontextu multilateračního přehledového systému. Technika multilaterace počítá polohu letounu coby průsečík hyperboloidů na základě rozdílů v čase příchodu zpráv z palubního transpondéru na různé pozice přijímacích antén. Při nahrazení každé antény SDR modulem lze vzdušný provoz nasimulovat pomocí umělých ADS-B zpráv, které jsou ve správných časech přivedeny do jednotlivých anténních vstupů. V této práci je použito SDR HackRF One, jehož hardware i firmware byl modifikován pro dosažení úzce synchronizovaného vysílání z potenciálně libovolného počtu propojených HackRF jednotek. Zde popsané úpravy zajišťují shodný kmitočet i fázi vzorkovacího hodinového signálu na všech HackRF, stejně jako současné spuštění přenosu. Ve druhé části práce je představeno algoritmické řešení umožňující sestavit fiktivní vzdušný scénář s libovolným počtem letů i přijímacích antén. Výstupem je sada datových streamů vhodná pro vyslání skrz synchronizovaná HackRF. Každý stream odpovídá specifické poloze antény v krajině a obsahuje přesně načasované zprávy standardu ADS-B, zakódovány pulzně-poziční modulací a převedeny na IQ vzorky. Celý systém umožňuje testovat správnou funkci reálného multilateračního sledovače, jako je například produkt MSS od firmy ERA, a.s.
|